wtorek, 2 września 2014

#235 Dyniowy omlet z musem karobowym

Dyniowe szaleństwo trwa. Stragany uginają się od tych pomarańczowych gigantów. Warto to wykorzystać i zaopatrzyć się od razu w większą ilość. Dynia może leżakować nawet kilka miesięcy. Dobrym pomysłem jest również upieczenie dyni, przerobienie jej na puree i zapasteryzowanie. 

Niedawno pokazywałam Wam przepis na ravioli z dynią [KLIK], a dziś będzie propozycja śniadaniowa, czyli omlet dyniowy. Podałam go z musem mango-brzoskwinia z dodatkiem karobu. 


p.s. Info dla miłośników mango: w Kauflandzie kupicie je za 2,60zł!



PRZEPIS
omlet:
  • 2 jajka
  • 40g ekologicznej semoliny Symbio
  • 1/3 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 łyżki zimnej wody
  • 4 czubate łyżki puree z dyni
mus:
  • 1/2 mango
  • 1 brzoskwinia
  • 1 czubata łyżeczka ekologicznego karobu Symbio


Wszystkie składniki na omlet miksuję, a powstałą masę odstawiam na ok.20 minut. 
W tym czasie przygotowuję mus. Mango obieram, a z brzoskwini usuwam pestkę. Owoce wrzucam do blendera, dodaję karob i całość miksuję.
Na patelni dobrze rozgrzewam olej kokosowy i wylewam masę jajeczną. Zmniejszam ogień na minimum i smażę omlet pod przykryciem (ok.8-9 minut). Gdy spód się zetnie, przewracam omlet na drugą stronę i smażę dalej (ok.3-4 minuty). Gotowy omlet podaję z musem.





Śniadanie z jajem


20 komentarzy :

  1. Dynię mam, muszę koniecznie dorwać gdzieś karob :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Omlet idealny, w życiu nie widziałam tak apetycznego *.*

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja właśnie dynię kupiłam (znowu <3) i muszę potem coś podobnego wyczarować :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Musi być pyszny jeśli jest z dynią :) Ja się już zaopatrzyłam w dwie 7 kilowe Muscato. Są zielone ale w środku mocny pomarańcz. Cud miód. Czekam co jeszcze wyczarujesz z dyni ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. piękny ten omlet, a pewnie w smaku jeszcze lepszy! uwielbiam dynię, także myślę, że spore zapasy zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeden z ładniejszych, jakie widziałam *.*

    OdpowiedzUsuń
  7. chyba wybiorę się po dynię, bo ten omlet to mistrzostwo świata!

    OdpowiedzUsuń
  8. Dynia jest w śród moich zasobów więc czas na omlet ;p

    OdpowiedzUsuń
  9. okej, lecę do Kaufa :D
    super omlet. uwielbiam takie nieskomplikowane, a jednocześnie bardzo smaczne przepisy :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Cudowne połączenie smaków! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja już zapasy mango zrobiłam :D

    OdpowiedzUsuń
  12. oj tak dynia!! poproszę taki omlecik! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Oh dynia, w tym roku na pewno się z nią zapoznam! :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Jaka śliczna ta dynia! Muszę znowu taką upolować :D
    Jak ją zdobędę, to może zdecyduję się na ten smakowity omlet? :)

    OdpowiedzUsuń
  15. dynia i karob to najlepsze połączenie smaków jesieni <3
    Piękny wyszedł ci ten omlecik ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. wszędzie mnie te dynie prześladują :D
    ale mnie nasza ochota na omlet!

    OdpowiedzUsuń
  17. Omleta ładnie przedstawić to sztuka, a ty to robisz tutaj po prostu bezbłędnie :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...